STRONA GŁÓWNA
Artykuły
O NAS
SERWIS GSM
SERWIS KONSOL
SERWIS CAR NAVI
KODY DO RADII
PARTNERZY
GWARANCJA JAKOŚCI
ZAMÓW KURIERA
GALERIA
DOJAZD
Your browser doesn't support SVG
KONTAKT
BlackMobile.pl LIVE CHAT! Napisz do nas... Wyślij
Tagi:
simlock Katowice R-Link kod blokady RNS 310 GSM Android OS POLSKIE MENU Samsung Świętochłowice IMEI free aktualizacja map China Chorzów GPS LCD za darmo SLDA język polski HTC Amundsen LG DVD90 Ruda Śląska unlock via IMEI iPhone 4S COMAND 2.5 DX MMI 3GP Zabrze MFD2-DVD RT3 Nokia RNS-E Bytom nowa mapa Gliwice MMI 3G Plus naprawa bootloader'a iPhone 6s R-Link Piekary Śląskie Sony Ericsson Tarnowskie Góry MMI 3G High Windows Phone Navi 900 spolszczenie tablet root MTK wymiana dotyku digitizer RNS 510 COMAND 2.03 DX Columbus
Czy warto samemu naprawiać telefon lub inne urz±dzenie elektroniczne?

OdpowiedĽ na to pytanie nie jest prosta. Nie chcemy nikogo zniechęcać do samodzielnej naprawy – przecież żaden z nas serwisantów nie urodził się z lutownic± w ręku i głow± pełn± schematów i rozwi±zań. Na wstępie musimy zadać sobie pytanie: „Czy czuję się na siłach?” – jeżeli tak, to następnym krokiem jest zaplanowanie całej procedury w zależności od charakteru usterki. Jeżeli jest to usterka programowa (software), musimy się „wyposażyć” w odpowiedni downloader (program przeznaczony do flashowania danego urz±dzenia), firmware (plik b±dĽ pliki z oprogramowaniem) i świadomość, że niektóre urz±dzenia po nieumiejętnym programowaniu uszkadzaj± się trwale b±dĽ wymagaj± użycia dużo bardziej zaawansowanych narzędzi (programowanie metod± JTAG lub ISP eMMC/eMCP).

O czym należy pamiętać samodzielnie naprawiaj±c usterkę programow±?

W każdym SERVICE MANUAL’u dotycz±cym aktualizacji oprogramowania najważniejszym punktem jest stopień naładowania baterii. Niektóre marki sugeruj± minimalnie 20%, następne 50%, kolejne 100% naładowania baterii, co zwi±zane jest z wcześniej wspomnianym ryzykiem poważniejszej usterki, jeżeli proces nie powiedzie się. Z doświadczenia mogę zasugerować aby starać się naładować baterię możliwie do pełna (do poziomu 4.0V lub więcej).

Jak sprawdzić poziom naładowania baterii jeżeli dane urz±dzenie nie wł±cza się?

W tym wypadku potrzebny jest multimetr (miernik elektroniczny).

Co dalej, jeżeli mamy przygotowane już wszystkie wcześniej wymienione elementy układanki?

Zaciskamy zęby i nie panikujemy. Postępujemy zgodnie z tutorialem. Jeżeli proces się powiedzie i urz±dzenie będzie w pełni sprawne możemy się cieszyć zaoszczędzonymi pieniędzmi. W przeciwnym wypadku musimy się udać do najbliższego dobrego serwisu w okolicy i opisać co po kolei działo się z urz±dzeniem.

Naprawy programowe mamy omówione – jak krok po kroku wygl±da sprawa naprawy sprzętowej?

Naprawa sprzętowa jest dużo bardziej skomplikowana. Na wstępie musimy ustalić czy mamy odpowiednie narzędzia. O ile każdy ma w domu suszarkę do włosów, a różnego rodzaju otwieraki możemy zast±pić np. karta kredytow±, pensetę ułatwiaj±c± odpinanie taśm tward± igł±, to bez odpowiednich wkrętaków nie zrobimy nic pożytecznego – co najwyżej uszkodzimy wkręty b±dĽ samo urz±dzenie. Jak sprawdzić co będzie nam potrzebne do otwarcia urz±dzenia? Tutaj z pomoc± przychodzi nam serwis YouTube.com, gdzie wielu serwisantów umieszcza tutoriale dotycz±ce demontażu urz±dzeń.

Jak je odszukać?

OdpowiedĽ jest prosta – w wyszukiwarkę YouTube.com wpisujemy według wzoru: „[model urz±dzenia] disassembly”. Tutaj po raz pierwszy muszę zanegować zasadność naprawy na własn± ręk± – nie maj±c podstawowych narzędzi musimy ponieść ich koszt, co podnosi nam cenę naprawy.

Kolejny krok to ocena charakteru usterki. Podstawowo możemy je podzielić na:
- uszkodzenie mechaniczne np. wyświetlacza, digitizera,
- ingerencję cieczy (zalanie, zatopienie urz±dzenie),
- uszkodzenie mechaniczne gniazd lub zł±cz (USB, SIM, czytnik kart pamięci),
- uszkodzenie elementu elektronicznego na płycie urz±dzenie (przepięcie, zużycie, wada fabryczna),
- wymiana napędów optycznych b±dĽ samych laserów.

W pierwszym przypadku, uszkodzenie mechaniczne elementu peryferyjnego (nie będ±cego części± spójn± płyty głównej urz±dzenia), raczej nikt nie powinien mieć problemu z jego wymian±, chociaż jest kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę. Po pierwsze czy wiemy gdzie kupić potrzebne części? Każdy poleci serwis Allegro.pl – nie negujemy, bo też często kupujemy części w tym serwisie aukcyjnym, ale czy statystyczny Kowalski będzie potrafił ocenić jakość kupowanego przedmiotu na podstawie zdjęcia, które niekoniecznie będzie autentyczne. Wyznacznikiem jakości niby jest cena, ale nie zawsze – często te same części sprzedawane s± przez tych samych sprzedawców z różnych kont tylko po to by sprzedawać je czasem o połowę drożej niż na najtańszej aukcji. O polecane części można pytać na forach branżowych lub też na nich można je kupić od serwisantów – co zdecydowanie polecamy. Po otrzymaniu części pozostaje tylko rozebranie urz±dzenia zgodnie z filmem z YouTube.com, zamontowanie nowych części i poskładanie urz±dzenia.
O ingerencji cieczy będziecie mogli przeczytać w osobnych artykule. Jeżeli w naszym urz±dzeniu uszkodzone mechanicznie jest gniazdo USB, SIM, czytnik kart pamięci to musimy sprawdzić czy ten element w naszym urz±dzeniu jest elementem peryferyjnym (występuje na elemencie „przypinanym do płyty”) czy też jest osadzony na płycie głównej urz±dzenia. W pierwszym przypadku szukamy części i postępujemy tak jak opisaliśmy wcześniej, w drugim niestety bez kolejnych narzędzi i umiejętności nie poradzimy sobie. Wymianę wszystkich elementów elektronicznych osadzonych na płycie głównej urz±dzenia przeprowadza się przy wykorzystaniu stacji lutowniczych HotAir/InfraRed, mini-multiszlifierek, dobrych lutownic kolbowych i często różnego rodzaju PreHeater’ów (pogrzewaczy serwisowych) – jeżeli ich nie posiadamy to na pewno naprawa w domu przekroczy koszt w serwisie.
Co do wymiany napędów optycznych schemat postępowania, o ile urz±dzenie nie wymaga zmiany np. klucza napędu, jest analogiczny na omawianego na pocz±tku – sprawdzamy narzędzia, kupujemy części, wymieniamy na podstawie tutorialu.

Reasumuj±c: życzę powodzenia wszystkim chc±cym naprawić urz±dzenie samodzielnie – o ile nie pogorszycie sytuacji, a urz±dzenie będzie działać poprawnie macie od nas wielkie gratulacje!!!
s
Odzysk danych z telefonów!
Posiadamy w ofercie usługę odzyskiwania danych z uszkodzonych mechanicznie lub programowo aparatów takich marek jak Nokia, Apple, Sony Ericsson, Samsung, Motorola, Alcatel. Jeżeli twój telefon odmówił posłuszeństwa a posiadasz w nim ważne kontakty, zdjęcia, nagrania lub inne dane to nasze usługi są dla Ciebie jedynym ratunkiem... >> więcej
Prowadzimy wysyłkowy serwis telefonów komórkowych!
Zamawiając kuriera za pomocą naszej strony wysyłka w dwie strony wraz z jej ubezpieczeniem będzie Cię kosztować jedynie:
30 zł*
* - podana cena jest ceną netto
Więcej inforamacji w dziale ZAMÓW KURIERA.
W naszym serwisie istnieje możliwość zdjęcia blokady SIMLOCK z telefonów Nokia SL3. Procedura sprowadza się do odczytania danych potrzebnych do kalkulacji kodu w naszej serwerowni, której duża wydajność umożliwia nam wyliczenie kodu w czasie nie przekraczającym 4 godzin.
Aktualną listę obsługiwanych modeli znajdziesz tutaj.
Czas potrzebny do wyliczenia kolejnego kodu to: 17 godzin 26 minut
Pełny serwis telefonów HTC!
Do gamy naszych usług dołączyło kilka niedostępnych dotychczas: S-OFF/S-ON, zmiana CID (HTC__032, 11111111), naprawa *** RELOCKED ***/*** TAMPERED ***/*** Security Warning ***/*** Software status: Modified ***, usunięcie simlocka nawet, gdy nie ma kodu w bazie lub jest błędny. Jesteśmy także w stanie usunąć każdą programową... >> więcej
W dobie rozwijającej się w Polsce sprzedaży internetowej oferujemy nasze usługi i dużą gamę produktów w najpopularniejszym w naszym kraju serwisie aukcyjnym, jakim jest portal Allegro.pl, który gwarantuje łatwość i bezpieczeństwo w przeprowadzaniu transakcji na odległość. Kupując u nas więcej niż jeden przedmiot zawsze płacisz tylko raz za wysyłkę - wielu sprzedawców sztucznie obniża ceny... >> więcej
Grupa GSMPL powstała w styczniu 2007 roku. Skupia kilkudziesięciu specjalistów z dziedzin serwisu branży IT, elektroniki samochodowej oraz urządzeń mobilnych. Doświadczenie serwisantów, zdobywane przez lata oraz doposażone zaplecze techniczne połączone z własnymi opracowaniami technicznymi oraz solucjami pozwala nam na wykonanie skomplikowanych, wręcz niewykonalnych dla wielu konkurencyjnych firm... >> więcej
Home O nas Serwis Partnerzy Galeria Kontakt
Nowości Info
Zaplecze
konsol PS3
konsol PS2
konsol PS Vita
konsol PSP
konsol XBox
konsol Wii
Martech China Miracle
Navi Przenośne
Navi Fabryczne
Polska
Patronat: FHU Black Mobile
ul. Powstańców 8a
41-500 Chorzów
+48 787 280 787
serwis@blackmobile.pl
Copyright @ mobista 2009-2017 All Rights Reserved

Wszelkie użyte nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone przez ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych. Generacja strony trwała 0.19 sekund.