blank
blank
blank
blank
blank
blank
STRONA GŁÓWNA
Artykuły
O NAS
SERWIS GSM
SERWIS KONSOL
SERWIS CAR NAVI
KODY DO RADII
PARTNERZY
GWARANCJA JAKOŚCI
ZAMÓW KURIERA
GALERIA
DOJAZD
Your browser doesn't support SVG
KONTAKT

Tagi:
simlock Katowice R-Link kod blokady RNS 310 GSM Android OS POLSKIE MENU Audi MIB2 Świętochłowice IMEI free aktualizacja map China Chorzów GPS LCD za darmo SLDA język polski HTC Amundsen LG Porsche Connect PCM4.0 MIB Ruda Śląska unlock via IMEI Seat Navi System Plus MIB COMAND 2.5 DX MMI 3GP Zabrze MFD2-DVD RT3 Nokia RNS-E Audi MIB2.5 High nowa mapa Gliwice MMI 3G Plus naprawa bootloader'a iPhone 6s R-Link Piekary Śląskie Sony Ericsson Tarnowskie Góry MMI 3G High Skoda Columbus MIB Navi 900 spolszczenie tablet root VW Discovery Pro wymiana dotyku digitizer RNS 510 COMAND 2.03 DX Columbus Samsung MTK Windows Phone Bytom
Czy warto samemu naprawiać telefon lub inne urządzenie elektroniczne?


Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Nie chcemy nikogo zniechęcać do samodzielnej naprawy – przecież żaden z nas serwisantów nie urodził się z lutownicą w ręku i głową pełną schematów i rozwiązań. Na wstępie musimy zadać sobie pytanie: „Czy czuję się na siłach?” – jeżeli tak, to następnym krokiem jest zaplanowanie całej procedury w zależności od charakteru usterki. Jeżeli jest to usterka programowa (software), musimy się „wyposażyć” w odpowiedni downloader (program przeznaczony do flashowania danego urządzenia), firmware (plik bądź pliki z oprogramowaniem) i świadomość, że niektóre urządzenia po nieumiejętnym programowaniu uszkadzają się trwale bądź wymagają użycia dużo bardziej zaawansowanych narzędzi (programowanie metodą JTAG lub ISP eMMC/eMCP).

O czym należy pamiętać samodzielnie naprawiając usterkę programową?
W każdym SERVICE MANUAL’u dotyczącym aktualizacji oprogramowania najważniejszym punktem jest stopień naładowania baterii. Niektóre marki sugerują minimalnie 20%, następne 50%, kolejne 100% naładowania baterii, co związane jest z wcześniej wspomnianym ryzykiem poważniejszej usterki, jeżeli proces nie powiedzie się. Z doświadczenia mogę zasugerować aby starać się naładować baterię możliwie do pełna (do poziomu 4.0V lub więcej).

Jak sprawdzić poziom naładowania baterii jeżeli dane urządzenie nie włącza się?
W tym wypadku potrzebny jest multimetr (miernik elektroniczny).

Co dalej, jeżeli mamy przygotowane już wszystkie wcześniej wymienione elementy układanki?
Zaciskamy zęby i nie panikujemy. Postępujemy zgodnie z tutorialem. Jeżeli proces się powiedzie i urządzenie będzie w pełni sprawne możemy się cieszyć zaoszczędzonymi pieniędzmi. W przeciwnym wypadku musimy się udać do najbliższego dobrego serwisu w okolicy i opisać co po kolei działo się z urządzeniem.

Naprawy programowe mamy omówione – jak krok po kroku wygląda sprawa naprawy sprzętowej?
Naprawa sprzętowa jest dużo bardziej skomplikowana. Na wstępie musimy ustalić czy mamy odpowiednie narzędzia. O ile każdy ma w domu suszarkę do włosów, a różnego rodzaju otwieraki możemy zastąpić np. karta kredytową, pensetę ułatwiającą odpinanie taśm twardą igłą, to bez odpowiednich wkrętaków nie zrobimy nic pożytecznego – co najwyżej uszkodzimy wkręty bądź samo urządzenie. Jak sprawdzić co będzie nam potrzebne do otwarcia urządzenia? Tutaj z pomocą przychodzi nam serwis YouTube.com, gdzie wielu serwisantów umieszcza tutoriale dotyczące demontażu urządzeń.

Jak je odszukać?
Odpowiedź jest prosta – w wyszukiwarkę YouTube.com wpisujemy według wzoru: „[model urządzenia] disassembly”. Tutaj po raz pierwszy muszę zanegować zasadność naprawy na własną ręką – nie mając podstawowych narzędzi musimy ponieść ich koszt, co podnosi nam cenę naprawy.

Kolejny krok to ocena charakteru usterki. Podstawowo możemy je podzielić na:
- uszkodzenie mechaniczne np. wyświetlacza, digitizera,
- ingerencję cieczy (zalanie, zatopienie urządzenie),
- uszkodzenie mechaniczne gniazd lub złącz (USB, SIM, czytnik kart pamięci),
- uszkodzenie elementu elektronicznego na płycie urządzenie (przepięcie, zużycie, wada fabryczna),
- wymiana napędów optycznych bądź samych laserów.

W pierwszym przypadku, uszkodzenie mechaniczne elementu peryferyjnego (nie będącego częścią spójną płyty głównej urządzenia), raczej nikt nie powinien mieć problemu z jego wymianą, chociaż jest kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę. Po pierwsze czy wiemy gdzie kupić potrzebne części? Każdy poleci serwis Allegro.pl – nie negujemy, bo też często kupujemy części w tym serwisie aukcyjnym, ale czy statystyczny Kowalski będzie potrafił ocenić jakość kupowanego przedmiotu na podstawie zdjęcia, które niekoniecznie będzie autentyczne. Wyznacznikiem jakości niby jest cena, ale nie zawsze – często te same części sprzedawane są przez tych samych sprzedawców z różnych kont tylko po to by sprzedawać je czasem o połowę drożej niż na najtańszej aukcji. O polecane części można pytać na forach branżowych lub też na nich można je kupić od serwisantów – co zdecydowanie polecamy. Po otrzymaniu części pozostaje tylko rozebranie urządzenia zgodnie z filmem z YouTube.com, zamontowanie nowych części i poskładanie urządzenia.
O ingerencji cieczy będziecie mogli przeczytać w osobnych artykule. Jeżeli w naszym urządzeniu uszkodzone mechanicznie jest gniazdo USB, SIM, czytnik kart pamięci to musimy sprawdzić czy ten element w naszym urządzeniu jest elementem peryferyjnym (występuje na elemencie „przypinanym do płyty”) czy też jest osadzony na płycie głównej urządzenia. W pierwszym przypadku szukamy części i postępujemy tak jak opisaliśmy wcześniej, w drugim niestety bez kolejnych narzędzi i umiejętności nie poradzimy sobie. Wymianę wszystkich elementów elektronicznych osadzonych na płycie głównej urządzenia przeprowadza się przy wykorzystaniu stacji lutowniczych HotAir/InfraRed, mini-multiszlifierek, dobrych lutownic kolbowych i często różnego rodzaju PreHeater’ów (pogrzewaczy serwisowych) – jeżeli ich nie posiadamy to na pewno naprawa w domu przekroczy koszt w serwisie.
Co do wymiany napędów optycznych schemat postępowania, o ile urządzenie nie wymaga zmiany np. klucza napędu, jest analogiczny na omawianego na początku – sprawdzamy narzędzia, kupujemy części, wymieniamy na podstawie tutorialu.

Reasumując: życzę powodzenia wszystkim chcącym naprawić urządzenie samodzielnie – o ile nie pogorszycie sytuacji, a urządzenie będzie działać poprawnie macie od nas wielkie gratulacje!!!
Odzysk danych z telefonów!
Posiadamy w ofercie usługę odzyskiwania danych z uszkodzonych mechanicznie lub programowo aparatów takich marek jak Nokia, Apple, Sony Ericsson, Samsung, Motorola, Alcatel. Jeżeli twój telefon odmówił posłuszeństwa a posiadasz w nim ważne kontakty, zdjęcia, nagrania lub inne dane to nasze usługi są dla Ciebie jedynym ratunkiem... >> więcej
Prowadzimy wysyłkowy serwis telefonów komórkowych!
Zamawiając kuriera za pomocą naszej strony wysyłka w dwie strony wraz z jej ubezpieczeniem będzie Cię kosztować jedynie:
30 zł*
* - podana cena jest ceną netto
Więcej inforamacji w dziale ZAMÓW KURIERA.
W naszym serwisie istnieje możliwość zdjęcia blokady SIMLOCK z telefonów Nokia SL3. Procedura sprowadza się do odczytania danych potrzebnych do kalkulacji kodu w naszej serwerowni, której duża wydajność umożliwia nam wyliczenie kodu w czasie nie przekraczającym 4 godzin.
Aktualną listę obsługiwanych modeli znajdziesz tutaj.
Czas potrzebny do wyliczenia kolejnego kodu to: 17 godzin 26 minut
Pełny serwis telefonów HTC!
Do gamy naszych usług dołączyło kilka niedostępnych dotychczas: S-OFF/S-ON, zmiana CID (HTC__032, 11111111), naprawa *** RELOCKED ***/*** TAMPERED ***/*** Security Warning ***/*** Software status: Modified ***, usunięcie simlocka nawet, gdy nie ma kodu w bazie lub jest błędny. Jesteśmy także w stanie usunąć każdą programową... >> więcej
W dobie rozwijającej się w Polsce sprzedaży internetowej oferujemy nasze usługi i dużą gamę produktów w najpopularniejszym w naszym kraju serwisie aukcyjnym, jakim jest portal Allegro.pl, który gwarantuje łatwość i bezpieczeństwo w przeprowadzaniu transakcji na odległość. Kupując u nas więcej niż jeden przedmiot zawsze płacisz tylko raz za wysyłkę - wielu sprzedawców sztucznie obniża ceny... >> więcej
Grupa GSMPL powstała w styczniu 2007 roku. Skupia kilkudziesięciu specjalistów z dziedzin serwisu branży IT, elektroniki samochodowej oraz urządzeń mobilnych. Doświadczenie serwisantów, zdobywane przez lata oraz doposażone zaplecze techniczne połączone z własnymi opracowaniami technicznymi oraz solucjami pozwala nam na wykonanie skomplikowanych, wręcz niewykonalnych dla wielu... >> więcej
Home O nas Serwis Partnerzy Galeria Kontakt
Nowości Info
Zaplecze
konsol PS4
konsol PS3
konsol PS Vita
konsol Xbox One
konsol XBox 360
Martech.com
DragonDev.pl
TechMobil.pl
Mtronic.com.pl
China Miracle
Navi Przenośne
Navi Fabryczne
Dojazd
Polityka
prywatności
Patronat: BlackMobile.pl
ul. Pokoju 1
41-709 Ruda Śląska
+48 787 280 787
serwis@blackmobile.pl
Copyright @ mobista 2009-2019 All Rights Reserved


Wszelkie użyte nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone przez ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych!
Generacja strony trwała 0.32 sekund.